SNNB PR 305 m.fl.

af Niels Kroyer, Perth, Western Australia, 13/9 2020, 07:56 (1315 dage siden) @ VVGJM2

Kære Nielsen
Mange tak for dine kommentarer og henvisninger. Jeg har kigget hos baade “Arkivet for Jernbaner” og “EVP.dk". Jeg har selv fotos af alle de tilbageblivende PR vogne i 1966. Du spørger til PR 300 og 301. 300 har ikke eksisteret, men 301 blev til en af de to sneplove, sammen med PR 364. Af de fem vogne, der var tilbage i Marts 1966 var den kun 306 der havde faste sider, de andre havde “løse Lemme”.

Der var ogsaa en aaben godsvogn mere tilbage i Marts 1966, nemlig ex PL 158, som var meget aaben, idet alle siderne var skaaret af, saa den blev til en fladvogn. PL 158 var en del af ex PJ 154 - 158, som blev ombygget som “Overbygget og indrettet til Svinetransport” i 1934 (Tillæg III) og ændret litra fra PJ til PL. DJK’s bog nr 15 om SNNB nævner, at de blev brugt til svinetransport i perioden 1934 til ca 1948.

Jeg har sendt dig en mail via kuverten.

Jeg vedlægger endnu et foto taget i Stubbekøbing 28 July 1966, altsaa efter lukningen af banen og hvor PR 305 er afgaaet til Hermind.
Bedste hilsener fra Down Under
Niels

Stubbekøbing 28 July 1966 (PL) 158 - PR 303 - 302 - 306 -304 (foto: Niels Krøyer):

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Davinde grusgrav (Hans Jørgensen & Søn)
Davinde grusgrav (Hans Jørgensen & Søn)

Entreprenørfirmaet Hans Jørgensen & Søn gravede i næsten 100 år grus i en lang række grusgrave rundt om Odense. Den største lå i Davinde, hvor en stor spandekædegravemaskine fyldte smalsporede tipvogne på 4 spor.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak