Schweiziske stikprøver 1988 - ny med nyt materiel

af XAL Olesen, 9/11 2020, 11:44 (1236 dage siden) @ Niels Munch


Efter Altstätten og ca. 40 km var vi så tilbage i Bludenz [A]. I det hele taget kan en ekspedition til disse egne, hvor man hele tiden venter at møde en blå Milka-ko, anbefales, også i dag, selv om jernbanemateriellet siden 1988 er betragteligt fornyet,

Bedste hilsener
Niels

Hej Niels

Togmateriellet er blevet kraftigt opdateret på det sidste. I sommeren 2019 var min plan at køre med SOBs efterhånden noget bedagede - men særdeles vedligeholdte - persontog (loko + vogne) fra St. Galten til Ziegelbrücke. Desværre var der banearbejde mellem St. Galten og Gossau SG så i stedet for en togbus kørte jeg lige omvejen over Appenzell med AB. Helt nye tog gennem et fantastisk landskab. Og I selve Appenzell var der tid til lidt frisk luft og lift fotos da toget ikke var gennemgående til Gossau. Så her er lidt billeder at ABs nye togsæt på strækningen. Her er toget fra St. Gallen på Appezell Station den 29/7 2019

[image]

Appenzell Station hvorfra der tog i tre retninger:

[image]

Og landskabet er meget smukt om sommeren. Vil tage turen igen når sneen ligger dybt over det hele.

[image]

Et lille PS til sidst. Hvis man gerne vil se ældre jernbanemateriel på privatbanerne skal man skynde sig. Overalt liver der indsat nyt materiel (togsæt) i et højt tempo. Et eksempel er Waldenburgbahn der er ved at blive omlagt fra sporvidden 750 mm til 1.000 mm.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok

Hectorrail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak