Avatar

Mere Sven Rodevang i 2. Distrikt

af Morten Flindt Larsen, København K, onsdag 11. november, 2020, 19:11 (19 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

[image] #4

Det må helt klart være kombinationen af Vm+Am (i begge retninger) og uordenssignalet, der skal redde os i land. Vi er (vel) et sted på strækningerne Nyborg-Fredericia eller Lunderskov-Aarhus, og dér har næppe været mange overkørsler "omkring 1967" på fri bane.

Ifølge togplan 11, 2. distrikt, gyldig fra 15. marts 1959 var der ingen overkørsler tilbage Fredericia-Aarhus. Så vi kan altså koncentrere os om strækningerne Lunderskov-Fredericia-Nyborg.

Ifølge samme togplan var der på strækningen Nyborg-Fredericia 8 overkørsler (heraf de berømte "7 fynske overkørsler, der alle lå på stationer"). Eneste overkørsel på fri bane var overkørsel nr. 152 i km 65,5 mellem Ejby og Nørre-Aaby. Den var i 1959 ikke "automatisk", men det kunne den jo have nået at blive mellem 1959 og 1967.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen


Jeg må sige, kære Thomas, at de glæder mig at have et identifikationsproblem, så du ikke løser 20 minutter efter, at jeg har slået det op. :-) :-) ;-)

Nu kan vi vel ret beset ikke udelukke Jylland? Der var vel også folkevognsimportører nord for Århus.

--
Med vanlig venlig hilsen
אתה אדם סקרן, הא

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen