Avatar

Mere Sven Rodevang i 2. Distrikt

af Thomas Boberg Nielsen ⌂ @, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, onsdag 11. november, 2020, 20:25 (12 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Ifølge togplan 11, 2. distrikt, gyldig fra 15. marts 1959 var der ingen overkørsler tilbage Fredericia-Aarhus. Så vi kan altså koncentrere os om strækningerne Lunderskov-Fredericia-Nyborg.

Ifølge samme togplan var der på strækningen Nyborg-Fredericia 8 overkørsler (heraf de berømte "7 fynske overkørsler, der alle lå på stationer"). Eneste overkørsel på fri bane var overkørsel nr. 152 i km 65,5 mellem Ejby og Nørre-Aaby. Den var i 1959 ikke "automatisk", men det kunne den jo have nået at blive mellem 1959 og 1967.

Til sidst Lunderskov-Fredericia: I 1959 var der kun én overkørsel på fri bane: Overkørsel nr. 14 i km 5,1 mellem Fredericia og Taulov. Den var i 1959 heller ikke "automatisk", men det kunne den jo have nået at blive mellem 1959 og 1967.


De to nævnte overkørsler var væk inden 28. maj 1961 jf. togplan 11 gyldig fra nævnte dato.

Så vi er tilbage ved start.:-(

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg
Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg
Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om udviklingen og anvendelsen af fjerntog i Danmark og Norge med hovedvægten på lyntog og IC3-tog.



 Læs artiklen 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen