Oprangering ML + FE + ML, hvordan?

af K564, 12/11 2020, 17:16 (1260 dage siden) @ Claus E. Hansen

Sådanne en oprangering kan jeg ikke mindes at have set før (nogen gange overgår virkeligheden fantasien), og hvordan fungerede det rent praktisk? Var der styreledning på nogen FE-vogne på det tidspunkt? Eller kørte den bagerste ML i "frigear"?

Mvh
Claus

Hej

Nej der var ikke styreledning på køretøjerne. Jeg kan ikke huske hvor meget en ML må belastes, men FE+ML har nok været i overkanten, så der var en lokomotivfører på begge ML. Så blev der kørt på fløjtesignaler.

Hilsner Keld


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

IC4 - Et studie i en skandale

IC4 - Et studie i en skandale. Pris 290 kr.

Læs mere
Svenska-lok
Sabotage mod Maskindepot Gb
Sabotage mod Maskindepot Gb

I oktober 1944 udførte danske sabotører en vellykket sabotageaktion mod Maskindepotet på Københavns Godsbanegård, hvor en række lokomotiver blev sat ud af spillet. Lars Christensen fortæller her om den dramatiske nat.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak