Oprangering ML + FE + ML, hvordan?

af Steffen Dresler @, fredag 13. november, 2020, 15:48 (13 dage siden) @ Steffen Dresler

God næsten aften

Fra sædvanligvis velunderrettet kilde lyder det vedr. litra ML:

Vedhæftet en side fra tjenestekøreplanen af 15.5.1938 med bl.a. tilladt belastning for litra ML. Største stigning Hillerød-Helsingør og omvendt er stigningsbogstav A.
Hverken ML eller FE var – (kilden bekendt) – udstyret med brummerledning.
Kørsel med 2 ML kendes formentlig Slagelse-Næstved, Gedser-Nykøbing og vistnok også Odense-Assens. Begge ML skulle betjenes ved sådan kørsel, da den samlede belastning i givet fald ville for stor for 1 ML”.

[image]

Jeg siger på vegne af brugerne på denne side tak til ”oraklet fra Næstved”;-)

Med venlig hilsen
Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen