Oprangering ML + FE + ML, hvordan?

af Peer Pedersen, lørdag 14. november, 2020, 05:19 (183 dage siden) @ Steffen Dresler
redigeret af Peer Pedersen, lørdag 14. november, 2020, 05:46

Sammenligningen med MH er vel fordi det et af de sidste lokomotiver hvor DSB planmæssigt benyttede 2 MH lokomotiver samlet ved trækkraft til de lidt større tog imellem Østerport, Lersøen og Godsbanegården i København. Det blev forbudt fordi det ikke overholder bestemmelsen, der fremgår af SR af 1975, om at lokomotivføreren på forreste lokomotiv kan tage trækkraften fra det betjente bageste lokomotiv, ved bremsning fra forreste lokomotiv, hvilket nu er et krav.
Det er et krav at samtlige trækkraft enheder i et tog automatisk skal gå på tomgang og miste trækkraften ved bremsning fra forreste køretøj.
Hilsen Peer


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Jernbanebøger

Fra Vestbanen til Arriva

Fra Vestbanen til Arriva
Pris 290 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen