S-tog

af Steffen Dresler, 24/11 2020, 12:15 (1220 dage siden) @ Karsten Heising

Kære Karsten

Som jeg læser nok "hovedværket", Københavns S-bane 1934-1984, Banebøger 1984, mener jeg at kunne uddrage at stort set hele det elektrisk anlæg er færdigbygget, Boulevardbanen påbegyndt i 1933.

Alt materiellet var leveret ved 1. levering i 1933 og Enghave maskindepot færdigt. Men det var jo kun for reparationer. Reservestammer samt opstilling af driftsstammer skete udendørs ved endestationerne, hvor der var byggede opstillingsspor. Men mon ikke de endnu ikke benyttede stammer stod ved Enghave Mdt.?

Og så skal man jo huske på at der blev kørt i hundredevis af km prøvekørsel for indøvelse samt kontrol FØR et banestykke var meldt færdigt.

Så som jeg forstår det var det kun i.f.m. FØRSTE prøvekørsel at en damper (Ltr. O) blev benyttet til at køre stammen på plads. At ikke det hele åbnede på "bybanen" minus, skyldtes nok mere manglende infrastruktur, stationers færdiggørelse mv.

Det interessante i den forbindelse kan være om der findes en tabel med hvornår der kom strøm på de forskellige delanlæg.

Med venlig hilsen

Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • S-tog - Karsten Heising, 24/11 2020, 11:16 [*]
    • S-tog - lanternen, 24/11 2020, 11:26
      • S-tog - Karsten Heising, 24/11 2020, 15:01
    • S-tog - Steffen Dresler, 24/11 2020, 12:15
      • S-tog - Niels Munch, 24/11 2020, 13:33
        • S-tog - Karsten Heising, 24/11 2020, 15:11
      • S-tog - Karsten Heising, 24/11 2020, 15:07
        • S-tog - Steffen Dresler, 25/11 2020, 17:54
          • S-tog - Morten Flindt Larsen, 25/11 2020, 18:39
            • S-tog - Steffen Dresler, 25/11 2020, 18:52

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak