Gadstrup og omegn

af cslundsten, 28/11 2020, 23:25 (1243 dage siden) @ Niels-Erik Hansen

Jeg husker, at udkørselssignalerne stod meget tæt på sporskiftet til finerværket! - Transporterne til finerværket var nogle gange ret store eksotiske træstammer, men vist aldrig på bogievogne. Vognene blev kørt af Roskildes Mh, som derefter fortsatte til Havdrup med flasker til Kroghs Flaskeimport/genbrug og så til Lille Skensved med vogne til Pektinfabrikken, og derefter retur uden stop! - Det hændte, hvis der var tid, at personalet inden afgang, når jeg var i Lille Skensved, kom indenfor for at fordrive ventetiden, inden de skulle retur. Jeg kendte jo personalet! - "Posthuset" havde ikke åbnet endnu, så vi havde tid til en lille snak! - Og så erindrer jeg slet ikke, om man var helt alene "resten af dagen", eller om der kom "nogen" for at hjælpe med posten, som så skulle afleveres med 5054 eller om det "røg" via Køge med 5159!

Roskildes Mh tog denne tur, som var færdig omkring klokken ni. Så var det en tur til Køge og tilbage, og omkring middag skulle den til Tølløse for at udveksle vogne.

Det eneste stikord her er "landstationer" i forhold til det oprindelige emne ..... så lidt 'undskyld'!

Overskriften hermed rettet...

Senere kørtes godstoget fra Roskilde en overgang med Unimog. Jeg husker at have set den med et helt anseligt træk vogne, afventende afgang fra Gadstrup mod Roskilde. Men det var efter at sikringsanlægget blev skiftet. Lille Skensved blev betjent fra Køge.

Mvh
Carsten Lundsten


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak