Hs 385

af Steffen Dresler @, mandag 11. januar, 2021, 12:09 (7 dage siden) @ NielsJ_Esbjerg

Kære Niels

Jeg kan sagtens forstå hvad du mener. Men formålet ved en restaurering af en genstand er vel at tilbageføre den/lade den være i den form den havde eller har for at bevare genstanden for eftertiden. Dermed ikke sagt at et damplokomotiv som f.eks. DSB litra Fs skal tilbageføres til sit udseende da det blev leveret som SJS klasse F med at det, det indebærer. Som lokomotivet så ud da det blev udrangeret fra DSB er vel også godt nok.
Men det er jo ikke op til os, men det dem der bestemmer og betaler;-) . Og så kan vi jo være uenige i deres valg.
I den modsatte grøft er jo f.eks. det tekniske museum i Berlin, hvor en del af materiellet er bevaret, lige hentet ind udefra med rusthuller, afskallet maling mv. Og endelig de genstande man føler skal vises frem, men af politiske årsager gemmes fuldstændigt væk i undskyldninger og andet.
Men ellers synes jeg da da det udstillede på museet ikke står i højglans (OK litra Q!!) men i en "brugbar tilstand".

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

NB: Denne tråd er jo IKKE oprettet for det formål du beskriver, men for at tingene - efter min mening - gøre så historisk korrekte som muligt, bl.a. bemalingen. Og at dette gøres efter en undersøgelse og ikke bare som jeg tror/mener/er nemmest og de er jo alligevel ligeglade!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1959

DSB plakat 1959
DSB plakat 1959 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

Danske privatbaner

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen