Torsdagsbilleder - elektrificering i Tåstrup

af Filip Gram @, torsdag 07. juni, 2012, 21:07 (2690 dage siden) @ Filip Gram

Ja, og den undrer jeg mig godt nok over. Nedramningsmaskinen kunne jo godt være dampdrevet, men i så fald har den vel selv en kedel? Rørforbindelsen forekommer også meget lille til at skulle være et kraftdamprør. Det ser ud som køretøjet har en skorsten, så hvad er det rør til?

Venlig hilsen
Filip

Jeg takker Niels Munch for det indirekte svar, idet linket jo ganske tydeligt viser at at rambukken i alle tilfældet er koblet til et lokomotiv, hvorfor den næppe er udstyret med kedel. "Skorstenen" må have en anden funktion og ved nærmere eftersyn kan røgen sagtens komme fra D'erens skorsten, der netop er synlig.

/Filip


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
ContecRail
Svenska-lok
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen