Manuel bom Stein & Mayland - hjælp

af Ladvogn, 29/3 2021, 10:54 (1095 dage siden)

I Vestsjællands Veterantog har vi overtaget 2 sæt manuelle bomdrev, fremstillet af Stein & Mayland, Sønderborg.
Anlægget er stedbetjent med håndsving på den ene side af banen, selve bevælgelsen af bom-armene sker ved wiretræk. Wire-trækket går under banen til bommen på den anden side.
På wire-tromlen er nogle knaster.
Kan nogen hjælpe med en beskrivelse af anlæggets virkemåde og principskitse af wire-trækket?
Anlægget er anderledes end de beskrivelser der findes i "Banernes bygning og udstyrelse"

Billederne viser et tilsvarende anlæg der indtil for nyligt stod mellem Mørkøv og Jyderup, men som nu er væk
[image]
[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak