01 1066 Med fuld damp til Kaliningrad

af Steffen Dresler @, mandag 05. april, 2021, 09:33 (13 dage siden) @ cz

Godformiddag CZ og alle andre.

Du fik vel ikke lige taget numrene? Der mangler nemlig stadig - set fra DK side - nogle Frichs kedler at få styr på, selvom de nok alle blev ilagt 52´er der blev overtaget af PKP. Men som sædvanligt forlangte så Russerne en del udleverede til dem. Nogle blev dog senere tilbagelevere til PKP.

Denne mistro til russerne fra både de polske- og DDR myndigheder gjorde faktisk, at Danmark fik tilbudt de belgiskbyggede damplokomotiver, der senere blev købt i et antal af 12 og 10 sat i drift som litra N. DDR (Deutsche Reichsbahn Ost) ville gerne have købt de overkomplette damplokomotiver, men sagde høfligt nej, da de vidste at lokomotiverne med næsten sikkerhed, ville blive ført til Rusland med det samme:-( :-(

Med venlig hilsen og god 2. påskedag

Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Eventyrlige Rejseberetninger

Eventyrlige Rejseberetninger
Pris 170 kr.

Læs mere

Danske privatbaner

Læs historien om:
Railcare Danmark A/S

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen