Avatar

Struer tirsdag den 28. april 1981 billede 1-5

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 17/4 2021, 21:17 (1104 dage siden)

I slutningen af 1970'erne og starten af 1980'erne drønede jeg - som så mange andre - rundt og fotograferede MO-vogne, der sang på sidste vers, efterhånden som der blev leveret nok MR til at aflive dem.

Tirsdag den 28. april 1981 var jeg taget fra Støvring til Struer for at fotografere. Helt tilfældigt var der tale om en dejlig solskinsdag. Billederne, der snart har 40 års jubilæum, har aldrig tidligere været scannet eller fremkaldt på papir. Negativerne har blot siddet i et ringbind i 40 år.

Men mon ikke de har bedre af at blive udsat for lidt cognac-stænk og cigarrøg her i herreværelset?

Billederne kommer drypvis, og er ikke udelukkende MO-motiver. Billede-nummereringen følger min "interne" nummerering.

Alle fotos: Struer tirsdag den 28. april 1981. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.


[image]Billede 1A-2. MO 1849+Cls 715 i spor 1. Toget skal afgå kl. 13.40 mod Esbjerg og er beskiltet Tønder.

[image]Billede 2A-3. Som ovenfor. Styrevognen var litreret Cls 50 86 29-27 715-5.

[image]Billede 3A-4. MT 163. Ikke en sportsvogn - men derfor kan man jo godt lade armen hænge lidt ud ad vinduet.

[image]Billede 4A-5. Intercitytog København-Thisted ankommer til Struer. Oprangering MZ 1410+B+Bk+Ag+B. Portøren står klar til at afkoble den bagerste B-vogn, der kun kørte til Struer.

[image]Billede 5A-6. Fra venstre: Sneplov 109 Struer + 105 Struer + Hjælpevogn 11 Struer + Tjenestevogn 420 Aarhus [kedelvogn?]

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Knutzens personvogne
Knutzens personvogne

Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

Jernbanebøger

Omkring Faxe Jernbane 1864 - 1982

Omkring Faxe Jernbane 1864 - 1982. Pris 340 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak