Avatar

Hjælp til stedangivelse af emaljeskilt ?

af Morten Flindt Larsen, København K, fredag 28. maj, 2021, 12:05 (25 dage siden) @ esni

SKILT NR 2

jeg ved ikke hvor dette er fra, men jeg tænker at det måske er fra BRAMMING.
måske tager jeg fejl og så er det også fra HELLERUP, eller måske et helt 3. sted

[image]

mvh Herold


Hellerup station har altid været en station hvor mange skiftede imellem linjerne. I de mange år, hvor Kystbanen IKKE stoppede i Hellerup, så var det kun perronerne 2,3 og 4 der var relevante for publikum.

Over nedgangen til perrontunnelen hang store emaljeskilte med oplysning om på hvilken perron man fandt næste tog til ....
Klampenborg havde et lille lysskilt, der kunne vise 2 eller 3 - andre stod i emaljeskiltets tekst.

HVIS dette skilt er fra Hellerup, så hang det på perron 4 sammen med 'Næste tog.. ' - skiltet .

Jeg havde håbet at EVP havde haft et billede, men hvis han har, så kunne jeg ikke finde det på hans fantastiske side

Hvis skiltet er tilgået Herolds samling sammen med Skilt nr. 1, så er det ikke usandsynligt, at det er fra Hellerup, og som du nævner, vil et foto kunne bidrage til afklaringen. Er de to skilte uden fælles proveniens, så kan det næppe afgøres, hvorfra Skilt nr. 2 stammer.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen, Esq.

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1950

DSB plakat 1950
DSB plakat 1950 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Godstrafik pr jernbane i 1990
Godstrafik pr jernbane i 1990

I hæftet "Transportbranchen i Danmark Juli 1990" udgivet af JB Business Information, har vi fundet dette kapitel om godstransport pr jernbane som måske kan interessere en større kreds. Teksten er skrevet 10 år før DSB opgav godstransport i Danmark.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen