Sikringsanlæg på Værslev

af kka-dk, 18/7 2021, 20:45 (1006 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Men jeg tror stadig mere på Jens' teori om at den allerede i '59 blev erstattet af automatisk mellemblok, hvilket var årsag til dagslys U-signalet på Værslev og de deraf følgende PU-signaler. I hvert fald indtil jeg ser solid dokumentation for andet ;-)


Jamen, tro du og Jens da endelig på det, men så må I også kunne forklare, hvorfor en automatisk mellemblok Værslev - Kalundborg etableret i 1959 blev erstattet af en ny automatisk mellemblok Værslev - Kalundborg 3. marts 1965. Hvad var i givet fald årsagen til dette? Jens' teori er i øvrigt ikke en teori men en hypotese.

Tak for venligheden. Det kunne jo eventuelt forklares med at den automatiske mellemblok i virkeligheden banalt var etableret i 1959, og at kilden til ibrugtagningen i 1965 er fejlagtig? Som det nu allerede er fremgået af tråden, er der mildest talt konfliktende kilder på flere områder.

Da du kun citerer en del af mit svar, antager jeg vi er enige om der ikke, som du ellers skrev, kunne være tale om mandskabsbesparelser (Ubberup blokposten ihukommet nedlagt) som årsag til en eventuel fjernelse af den manuelle mellemblok direkte mellem Kalundborg og Værslev, i fald den ikke skulle være erstattet af automatisk mellemblok?

Jeg ser til gengæld frem til din alternative forklaring på udskiftningen af U-signalet og opsætning af PU'erne, hvis det ikke skulle skyldes at den automatiske mellemblok i virkeligheden var etableret (men ikke nødvendigvis ibrugtaget) omkring '59.

Mvh. Klaus K.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak