Avatar

Sikringsanlæg på Værslev

af Morten Flindt Larsen, København K, 21/7 2021, 21:28 (981 dage siden) @ kka-dk


Kunne det tænkes, at Kalundborg - Værslev i '59 - '65 alligevel har haft en eller anden form for linjeblokanlæg?


Det bør kunne afdækkes ved hjælp af en tjenestekøreplan, hvorvidt der af hensyn til tæt toggang og trafikafviklingen rent faktisk var behov for at have strækningen Værslev - Kalundborg opdelt i to blokafsnit 1959-1965.


Jeg tror muligvis du - både nu og tidligere - forveksler et linjeblokanlæg med muligheden for at dele en strækning op i flere blokafsnit. Et linjeblokanlæg har man mellem stort set alle stationer i vore dage (hvis vi se bort fra ERTMS-strækninger), og et sådant behøver ikke have mellemblokke. Det hører rent faktisk til sjældenhederne, at der er mellemblokke på enkeltsporede strækninger. Lineblokken forbedrer blot sikkerheden mellem de to stationer, og er ikke som sådan betinget af en vis togtæthed.

Vi er helt enige om at der næppe fandtes hverken blokposter eller AM'ere mellem Kalundborg og Værslev mellem '59 og '65.

Nej, det er vi ikke enige om, at der næppe var; du har ikke før nu hævdet, at der i næppe var AM'ere mellem Kalundborg og Værslev mellem '59 og '65 og det har jeg heller ikke skrevet, som du påstår. Det kan du i øvrigt heller ikke udtale dig om, al den stund at du ikke har dokumentation for, at der overhovedet VAR linjeblok. Derimod så MÅ der have været AM'ere, hvis en tæt togfølge jf. tjenestekøreplan har nødvendiggjort det, og det er DET, som jeg gerne vil have be- eller afkræftet. I bekræftende fald, så må der jo have været AM'ere og dermed automatisk linjeblokanlæg. Så lad være med at erklære dig enig i noget, jeg aldrig har sagt, tak.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lokomotivfabrikker

Billige jernbane T-shirts


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak