To forsvunde stationsbygninger, Hørning og Højslev

af Poul Andersen, 27/2 2013, 10:55 (4074 dage siden) @ Lars Henning Jensen

Hertil kan man jo passende sige, ak hvor forandret. Men det ekstra krydsningsspor der ligger mellem de to hovedspor, er der stadigvæk og bliver da også brugt lidt.

Mvh
Claus


God formidddag igen!

Med risiko for at blive beskyldt for pedanteri (selv her i dette forum for den højeste oplysning), men i den absolut bedste mening og en højere sags tjeneste tillader jeg mig at bemærke, at det "ekstra krydsningsspor" retteligen bør betegnes "overhalingsspor".

Men i formel terminologi er jo både krydsnings- og overhalingsspor "vigespor" ...;-)

Mvh
LH

... og bemærk, at "i de gode gamle dage" var der perron ved alle tre spor, og ikke som nu hvor perronen ved spor 2 (overhalingssporet) mangler, således at der ved venstresporskørsel, hvor kørslen ind/ud af stationen sker gennem spor 2, ikke kan foretages passagerudveksling = med togbusser !.

Mvh.
Poul.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billederDSB MH413
Brammingeulykken
Brammingeulykken

Den 26. juli 1913 skete en af de værste jernbaneulykker i Danmarks historie, da Tog 1029 - også kendt under navnet ´Emigranten´ - afsporedes umiddelbart vest for Bramminge station. Ved ulykken omkom 15 personer, ligesom mange blev hårdt såret. Her er hele historien.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak