Avatar

Zumbach billeder # 3

af Ove Nygaard, 6/3 2013, 09:23 (4068 dage siden) @ Erik Olsen

Men så havde vi de "specielle" snesikringer til sporskifterelæerne, meeeeen....;-)


Kære Ove Nygaard

Du kommer ofte med "halvkvædede viser" som ovenstående. Har du ikke tænkt på at der sikkert er mange her som ikke aner hvad du taler om, men kun kan gætte?

Jeg vil da gerne vide mere om de der specielle snesikringer til sporskifterelæer. Medmindre det altså er en hemmelighed som du ikke må fortælle om.

Kunne du overtales til at fortælle lidt mere?

Venlig hilsen
Erik Olsen

Kære Erik Olsen.

Nå, det sker da også, at jeg kommer med et par anekdoter, som ikke er "halvkvædede". Den korte version af historien om snesikringer: Det var sikringer, der tillod en strømstyrke af noget stærkere karakter, end den "normale" at nå ud til sporskiftemotoren. Og, ja det var vist ikke "helt efter bogen", men nu må "forældelsens glemsel" have sænket sig over "fortidens synder", som vi begik med det ene formål: At holde trafikken i gang, når gassen ikke længere kunne holde sporskifterne rene og skulle hjælpes manuelt med kost og skraber. Og det lugtede af og til "svedent", når vi havde brugt dem ( altså "snesikringerne") - og det var ikke gaslugt! Var det for "halvkvædet", Erik Olsen? ;-)

Bedste hilsener

Ove af Erritsø (og en gang i en fjern fortid, post 2, Fredericia:-D )


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98

I perioden 1995-98 blev DSB´s MR-tog renoveret af Partner für Fahrzeug-Ausstattung (PFA) beliggende i Weiden i det nordøstlige Bayern i Tyskland. Værkmester i DSB Hans Werner Hansen fortæller her historien om sine to år i Bayern.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak