Privatbanerne i H-omr. for prc. 20 år siden (2 fotos)
...og sandelig om ikke HL også kom med på klippekortenes efterhånden lange logostribe - i hvert fald i en kort periode.
Ja Ole, også på bl.a. takstopslag og hængeskilte m.v. Og det var en total misforståelse, fordi hverken HL eller for den sags skyld Lokalbanen indgik i Hovedstadsområdets takstsamarbejde.
De enkelte baneselskaber havde hver især efter HTs etablering 1974 indgået fællestakstaftaler med HT. Forud for HURs overtagelse af statens aktier m.v. var de enkelte privatbaneselskaber - repræsenteret ved undertegnede - parter i fordelingen af fællesindtægterne i HT-området, en opgave, der for lokalbanerne efter 2001 naturligt faldt i HUR.
Det viste sig i øvrigt, at HURs interne viden om lokalbanetransformationen var koncentreret til ganske få personer, og basisorganisationen var hverken tilstrækkeligt orienteret eller interesseret - deraf mere end denne - synlige - misforståelse. Først i 2004 flyttedes forankringen af lokalbanerne fra HURs Administrationsafdeling til HUR Trafik, hvor den logisk hørte hjemme.
PS/OT: Da fordelingen af fællesindtægterne fra det fælles takstsystem efter Metroens tilkomst voldte nogen kval, blev den opgave formaliseret ved placering i Trafikstyrelsen.
M.v.h.
Niels