Borg billeder - Stationer 6. del billede 1 og 2
Billede 1.
Billede 2.
(Snyder perspektivet, eller er brobuens højeste punkt lidt til højre for sporet? er broen forberedt for dobbeltspor?)
Vi burde jo nok kunne komme stedet lidt nærmere: Broen er forberedt for dobbeltspor. Men det er en "1920'erne-bro" og ikke en "1930'erne-bro" (Hiort-Lorenzen-bro). Sådan cirka.
Når vi når helt ud på de små sidebaner, findes der formentlig ikke broer, der er forberedt for dobbeltspor. Så vi skal lidt op i klasserne. Laurbjerg-Bramming er delvist forberedt for dobbeltspor, men jeg kan ikke se, at vi skulle være på den. Holstebro-Struer og Silkeborg-Funder har været meget tæt på at få dobbeltspor. Holstebro-Struer kender jeg ikke så meget til og billedet ser næppe ud til at være indkørslen til Silkeborg fra vest.
Vendsysselbanen må også kunne udelukkes og alt med dobbeltspor ligeså. Antal af korer på stangrækkerne indikerer, at vi er på en strækning af en vis betydning, og på den konto kan vi vel udelukke Langå-Struer, Randers-Grenaa, Aarhus-Ryomgaard, Thybanen og Herning-Skjern. Så mon ikke vi er i nærheden af en større station?
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen