Avatar

Bygvænget VaGJ - kilometering NTJ

af Morten Flindt Larsen, København K, 29/1 2023, 04:07 (445 dage siden) @ Keld Korsager

Hej igen Morten,
Jeg var lidt for hurtig på aftrækkeren - beklager!
Ved en fordybet granskning af mit VaGJ-arkiv fandt jeg den fra 1967-1972 anvendte tograpport-formular, og der står ganske rigtigt “By” for Bygvænget, så du har ret.
Jeg kiggede samtidig på min fotooptagelse af Bygvænget, og der var jo i sandhed tale om et beskedent trinbræt med en grusperron, der ikke var meget længere end en skinnebus-dørs bredde. Og alligevel var der bekostet elektrisk standsningssignal. Trinbrættet tilkom i de tidlige 1960’ere i forbindelse med opførelsen af et større parcelhuskvarter, hvis beboere med VaGJ hurtigt kunne nå ind til Grindsted.

Hej Keld,

Så fik vi orden på det. 😊😊😊 Tak for indsatsen. Nollund og Gravlund grusgrav kan vi vist være enige om aldrig fik forkortelser.

Et resterende hængeparti med Vardebanerne er den manglende kilometering af NTJ, som vistnok tidligere har været oppe og vende her i forummet. Kan nogen hjælpe med det?

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Erindringer fra stationen i Grindsted
Erindringer fra stationen i Grindsted

Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak