Vandbygningsvæsenet

af Niels Munch, 29/1 2023, 14:49 (444 dage siden) @ Morten Flindt Larsen
redigeret af Niels Munch, 29/1 2023, 15:04

Det normalsporede motorlokomotiv/skinnebil havde muligvis litra og nummer, men det ved vor ven Kurt måske noget om.

Såfremt den var det eneste stykke normalsporede trækkraft, VBV havde på sydsiden, var det næppe fornødent at litrere den.

I øvrigt optræder den i denne tråd om Pedershaabs produktion: https://www.jernbanen.dk/forum2/index.php?id=62906 . Normalsporet materiel i Agger dukker op i denne ældre tråd: https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=85 - foruden "KNUD" bl.a. dette:

[image]
Skærmdump fra https://www.danmarkpaafilm.dk/film/thyboroen.

..... hvor der i filmen bl.a. også ses et 1435 mm stubsporskifte.

M.v.h.
Niels


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Det militære sidespor ved Næstved
Det militære sidespor ved Næstved

I slutningen af 1800-tallet spillede jernbanerne en stor rolle i tilfælde af krig - og dem var der mange af i Europa. For at skaffe en hurtig forbindelse mellem Køge-Næstved banen og Slagelse-Næstved banen blev et militært forbindelsesspor anlagt nord for Næstved station.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak