Nær-ved ulykker

af NielsJ_Esbjerg, Esbjerg, 19/5 2023, 09:36 (337 dage siden) @ Hans T. Møller

Hej Hans - jo, der skal gives (eller skulle) gives tilladelse.

Rent praktisk foregik det således: Vi kørte fra Esbjerg, ankom til Gjesing Sidespor, ringede via den opstillede telefon ind til kommandoposten, som derefter frigav sporskifterne. Vi låste op, drejede og kørte ind, og ringede igen til kommandoposten og meldte sporet frit. Når vi var færdige ved Vestfrost-fabrikken, som Gjesing sidespor betjente, gentog det sig: Vi ringede til kommandoposten, bad om at måtte køre videre til Kjersing, der blev frigivet, vi låste op, kørte ud på hovedsporet, og låste efter os. Når vi så var ankommet ved Kjersing, ringede vi igen til Kommandoposten, og bad om at få låst op ved Kjersing. Så låses der op, vi kører ind, og ringer igen og siger, at nu er vi låst inde ved Kjerding, og hovedsporet er frit.

Hvad der er sket i S-assistentens hoved ved jeg ikke, men han har åbenbart troet/misforstået, at vi stadig var låst inde ved Gjesing. Selv om vi tydeligvis ikke var det, og sporskiftet ved Gjesing stadig var låst op. Vi kører på fri bane med rangertrækket, og S-assitenten troede vi var låst inde, og sendte derfor toget fra Varde lige i hovedet på os.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak