MY og støjproblemer

af Oversmeden, 24/10 2023, 20:12 (36 dage siden) @ PeterA

Og så lige den amerikanske vinkel.
Som alle andre organisationer, så havde EMD behov for rapporter om deres aktiviteter.
En af de mere spændende grene af EMD var "Engineering department"; det var der alle de tekniske typer kunne slå sig løs.
Årrapporten fra 1956 har faktisk lidt om lyddæmpning.
[image]
[image]
At sætte perforede plader i manifolderne gav en reduktion på ca. 2 dB - det var godt nok et magert resultat.
Mere fornuftigt var tanker om at se på støj ved indsugning af luft og støj fra køleblæsere.
Men igen: der er sq ikke meget om lydniveau inde i førerkabinen.

Professor Frederiksen fik også oversendt en stor rapport fra EMD omkring hvordan og hvorledes med dæmpningen af udstødsstøjen.
Billederne af de perforede rør (i flere varianter) indgik også.
Der var intet i den rapport, som imponerede Frederiksen; måske kun at det tekniske niveau var så lavt.
Reelt set, så kræver god lyddæmpning af 2-takt motorer god plads. Dette lykkedes godt i Mx og MzIV.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik

I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak