
Rejsegodsomladning ved KBH-H, 1960’erne
Hej Morten
Det er faktisk også noget jeg finder en smule besynderligt ved denne rapport.
Mens at Hotel Astoria forståeligt nok måtte vige for tunnelbanen (Citylinien, der groft svarer til dagens Cityrings forløb under Middelalderbyen), har jeg svært ved at forstå den store tilbygning til Hovedbanegårdens nordlige indgang.I rapporten beskrives denne glasinddækkede arkade som en udvidelse af Hovedbanegårdens hovedindgang, men jeg har svært ved at forstå hvad dens formål skulle være.
Man kunne vel fristes til at tro, at denne tilbygning skulle fungere som det butikscenter, der i dag ligger inde i banegårdshallen?
Hvilke funktioner ville have givet mening at placere i sådan en tilbygning tilbage i 60’erne?God aften
-Phillip
Det har uden tvivl været en butiksarkade, som sammen med det nye hotel skulle medvirke til at finansiere overdækningen af banegraven. Det var i de optimistiske 60'ere, da meget kunne "lade sig gøre". Det kunne det jo så bare ikke alligevel.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.