FAXE 5 lok bileder

af Jan, onsdag 23. oktober, 2013, 00:19 (2924 dage siden)

Nogre fler. Bästa Hilsen Jan

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

FAXE 5 lok bileder

af Holger Sørensen @, Hedehusene, onsdag 23. oktober, 2013, 09:43 (2924 dage siden) @ Jan

Tak endnu engang for herlige billeder.

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-) ;-) :-)

FAXE 5 lok bileder

af Anders ⌂, Copenhagen, onsdag 23. oktober, 2013, 10:50 (2923 dage siden) @ Jan

Hej Jan

Virkelig flotte og spændende fotos du kan fremvise. Det får mig jo til at tænke om du har fotos af industribaner i DK?

--
Venlig hilsen

Anders
www.smalspor.dk

FAXE 5 lok bileder

af Niels Munch @, onsdag 23. oktober, 2013, 14:55 (2923 dage siden) @ Jan

Herligt med så mange billeder af Henschel-loket (FJ VI) i drift; som oftest så man Krauss'erne.

[image]

FJ VI i Stubberup 09-1961 (nm).

Mange tak for visningen!

M.v.h.
Niels

FAXE 5 lok bileder

af Baumann, onsdag 23. oktober, 2013, 17:11 (2923 dage siden) @ Niels Munch

Jeg har lige en enkelt, som jeg også kan dele med ;-)
[image]

FJ nr. I i Faxe ca. 1950'erne ( arkiv: Baumann )

FAXE 5 lok bileder

af Niels Munch @, onsdag 23. oktober, 2013, 18:01 (2923 dage siden) @ Baumann

[image]

FJ nr. I i Faxe ca. 1950'erne ( arkiv: Baumann )

Billedet er nok taget i 1970 eller senere (dampdriften ophørte 1973), idet mellemvognen er denne:

[image]

FJs seneste mellemvogn, ex DSB Gklm 111 7 501-8 i Stubberup juli 1971 (nm).

Den afløste i 1970 en ombygget Harkort-kalkvogn.

På dit billede anes desuden en harmonika-gavl fra en DSB-personvogn, så anledningen har givetvis været et udflugtstog, måske netop i f.m. dampens ophør på FJ.

M.v.h.
Niels

FAXE 5 lok bileder

af Baumann, onsdag 23. oktober, 2013, 18:48 (2923 dage siden) @ Niels Munch

Tak Niels, for den lille rettelse og kunne endda genkende vognen bagved toget ;-)
Hvad skulle man ikke gøre uden dig :-) vi ville nok være fortabt :-D


DB CargoDSB A158

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak






Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen