Avatar

HP D 63

af Tommy Nilsson ⌂ @, søndag 03. marts, 2019, 12:21 (17 dage siden)

Ifølge databasen blev HP D 63 ophugget i 1970.
En læser mener nu at have fundet vognen på et billede fra 1972 - første billede på denne side:
http://www.tog-billeder.dk/udflugter_ture_HP_juni%201972.htm
Er det HP D 63 på billedet og i så fald, hvornår blev den så udrangeret/ophugget?

--
[image]

HP D 63

af K564, søndag 03. marts, 2019, 13:58 (17 dage siden) @ Tommy Nilsson

Hej Tommy

Den optræder da på flere af fotoene. På de første kan det læses, hvad vognen hedder.

Hilsner Keld

Avatar

HP D 63

af Morten Flindt Larsen, København K, søndag 03. marts, 2019, 19:08 (17 dage siden) @ K564

Hej Tommy

Den optræder da på flere af fotoene. På de første kan det læses, hvad vognen hedder.

Hilsner Keld


..... og D 62 kan det ikke være, for den blev i 1966 til RHJ D 8 og solgt i 1969 til DJK som VØ D 16. Gunnar W. plejer at have udmærket styr på sine fotodatoer, så 1970 som ophugningsår må være en lapsus. Hvorfra stammer den oplysning?

--
Med vanlig venlig hilsen
(bemærk, at dette er en automatisk indsat tekst)
אתה אדם סקרן, הא?

Avatar

HP D 63

af Tommy Nilsson ⌂ @, søndag 03. marts, 2019, 21:08 (17 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

..... og D 62 kan det ikke være, for den blev i 1966 til RHJ D 8 og solgt i 1969 til DJK som VØ D 16. Gunnar W. plejer at have udmærket styr på sine fotodatoer, så 1970 som ophugningsår må være en lapsus. Hvorfra stammer den oplysning?


Det husker jeg ikke - måske Signalposten.

--
[image]

Avatar

HP D 63

af Morten Flindt Larsen, København K, søndag 03. marts, 2019, 21:20 (17 dage siden) @ Tommy Nilsson

..... og D 62 kan det ikke være, for den blev i 1966 til RHJ D 8 og solgt i 1969 til DJK som VØ D 16. Gunnar W. plejer at have udmærket styr på sine fotodatoer, så 1970 som ophugningsår må være en lapsus. Hvorfra stammer den oplysning?


Det husker jeg ikke - måske Signalposten.

Der var vist en artikelserie om privatbanernes motorbivogne, hvor der var en tegning af D-vognene? Måske er det der?

--
Med vanlig venlig hilsen
(bemærk, at dette er en automatisk indsat tekst)
אתה אדם סקרן, הא?

HP D 63

af Niels Munch @, søndag 03. marts, 2019, 21:44 (17 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Vognkassen dukkede op i *denne tråd*, hvor UTJ henviste til Signalposten årg 76 nummer 1 side 8 og 9, men hverken her eller dér findes udrangeringsdata.

M.v.h.
Niels

HP D 63

af K564, søndag 03. marts, 2019, 22:15 (17 dage siden) @ Niels Munch

I P. Thomassen´s om Hirtshalsbanen gennem 50 år er 1970 nævnt som ophugnings år, men dette ser næppe ud til at passe.

Hilsner Keld

Avatar

HP D 63

af Tommy Nilsson ⌂ @, søndag 03. marts, 2019, 23:55 (17 dage siden) @ K564

I P. Thomassen´s om Hirtshalsbanen gennem 50 år er 1970 nævnt som ophugnings år, men dette ser næppe ud til at passe.


Godt fundet - så er det sandsynligvis derfra (selvom det så er forkert - jeg sletter oplysningen i databasen).

--
[image]

HP, et par korrektioner mere

af Anders Færch Hansen, mandag 04. marts, 2019, 08:30 (16 dage siden) @ Tommy Nilsson

[image]11. oktober 1970 havde daværende DJK Nordjysk afd. en udflugt Hirtshals-Hjørring med et tog bestående af dieselloko HP 11 - E 86 - C 5 - C 10.

Gunnar W Christensen har endvidere foto af C 5 og C 10 fra juni 1972. http://www.tog-billeder.dk/udflugter_ture_HP_juni%201972.htm
Hans billedtekst siger godnok, at det skulle være C 9, men den brændte i 1945 og på foto ligner det mere et 5-tal end et 9-tal.

E 86 må derfor være tilgået HP i 1970, og ikke 1971 som anført https://www.jernbanen.dk/pvognsolo.php?s=147&vognid=1425

C 10 kan ikke være ophugget 1969 som anført https://www.jernbanen.dk/pvognsolo.php?s=147&vognid=1403. N Muncks foto på denne side er dog næppe fra 1983 som påført billedet.

HP, et par korrektioner mere

af Niels Munch @, mandag 04. marts, 2019, 09:30 (16 dage siden) @ Anders Færch Hansen

N Muncks foto på denne side er dog næppe fra 1983 som påført billedet.


Nej, det er fra 1963!

M.v.h.
Niels

Avatar

HP, et par korrektioner mere

af Tommy Nilsson ⌂ @, tirsdag 05. marts, 2019, 10:30 (15 dage siden) @ Anders Færch Hansen

[image]11. oktober 1970 havde daværende DJK Nordjysk afd. en udflugt Hirtshals-Hjørring med et tog bestående af dieselloko HP 11 - E 86 - C 5 - C 10.

Gunnar W Christensen har endvidere foto af C 5 og C 10 fra juni 1972. http://www.tog-billeder.dk/udflugter_ture_HP_juni%201972.htm
Hans billedtekst siger godnok, at det skulle være C 9, men den brændte i 1945 og på foto ligner det mere et 5-tal end et 9-tal.

E 86 må derfor være tilgået HP i 1970, og ikke 1971 som anført https://www.jernbanen.dk/pvognsolo.php?s=147&vognid=1425

C 10 kan ikke være ophugget 1969 som anført https://www.jernbanen.dk/pvognsolo.php?s=147&vognid=1403. N Muncks foto på denne side er dog næppe fra 1983 som påført billedet.


Jeg takker og retter!

--
[image]

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen