Avatar

Ffestiniog Railway - Quirks & Curiosities

af Tommy Nilsson ⌂ @, torsdag 10. oktober, 2019, 19:02 (170 dage siden)

Ffestiniog Railway - Quirks & Curiosities

af Steffen Dresler @, torsdag 10. oktober, 2019, 21:58 (170 dage siden) @ Tommy Nilsson

Absolut anbefalelsesværdig smalsporsjernbane og som sædvanligt for UK (her Wales), veldrevet, tip-top materiel, velpudset og trimmet og så en hyggelig og interessant banestrækning ved Snowdonia nationalparken.
[image]
Som man kan se af det indre i en af vognene, gode sæder og nogle vogne med borde imellem (og servering). Foruden maden rigeligt med G&T så man næsten stod af med DT, men heldigvis var der en pub i det store stationskompleks vi ser i videoen, da toget returnerede.
[image]
Som et af billederne viser havde de flere ”Fairlies” maskiner. Interessant konstruktion med den fælles fyrkasse i midten af maskinen.
[image]

Det hele optaget i JUN 2014 ved en jernbanehistorisk konference

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

NB: Har man virkelig lyst til at se Wales fra ”bunden” arrangerer den statslige organisation P-Coy i Brecon årligt flere ture i området!

Ffestiniog Railway - Quirks & Curiosities

af Niels Munch @, torsdag 10. oktober, 2019, 21:58 (170 dage siden) @ Tommy Nilsson

De særeste skabninger. Tak for linket!

M.v.h.
Niels

Ffestiniog & Welsh Highland Railway - 4 fotos 2017

af Remisekat, Hc, fredag 11. oktober, 2019, 09:56 (170 dage siden) @ Tommy Nilsson

Sjældent har jeg været så imponeret ! Deres anlæg, deres teknik og deres miljø som er rekonstrueret uden at være blevet tivoliseret. Her er noget at lære. Og at nyde.
[image]

[image]

[image]

[image]

Beyer-Garratt maskinerne er importeret fra Sydafrika og ombygget fra 1067 mm på egne værksteder. Mange af vognene er selvbyg efter originale tegninger. Og det ser ud til at bare der er skinner skal man nok få de mest besynderlige ting ud at køre.
Tag en tur til Wales, der er over 10 aktive museumsbaner.
venlig hilsen
Bo

Ffestiniog & Welsh Highland Railway - 4 fotos 2017

af esni @, Frederikssund, fredag 11. oktober, 2019, 10:38 (170 dage siden) @ Remisekat


[image]

Beyer-Garratt maskinerne er importeret fra Sydafrika og ombygget fra 1067 mm på egne værksteder. Mange af vognene er selvbyg efter originale tegninger. Og det ser ud til at bare der er skinner skal man nok få de mest besynderlige ting ud at køre.
Tag en tur til Wales, der er over 10 aktive museumsbaner.
venlig hilsen
Bo

Maskinerne af type NGG16 er rigtignok fra Sydafrika, men har aldrig været til kapspor. Typebetegnelsen NGG16 betyder Narrow Gauge Garrat 16, og fortæller at den er bygget til 600 mm sporvidde

Jeg tror at Welsh Highland Railway har 4, men ikke alle er i drift

--
Eskild

Ffestiniog & Welsh Highland Railway - 4 fotos 2017

af Remisekat, Hc, fredag 11. oktober, 2019, 14:05 (170 dage siden) @ esni

Takker for korrektionen. Jeg observerede 3 stk., men der kan sagtens have været en til.
venlig hilsen
Bo

Danske privatbaner

Læs historien om:
Amtsbanerne på Als
Svenska-lok
Teglværker i Danmark
Teglværker i Danmark
Her er en oversigt over danske teglværker. Listen indeholder de teglværker, der (så vidt vides) havde jernbanespor enten i form af eget spornet eller sidespor til en anden jernbane. Med tiden vil listen også indeholde de lokomotiver, der tilhørte de enkelte teglværker.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen