ATC - hvornår

af nk, 3/9 2020, 11:37 (1303 dage siden)

Hej

ATC blev etableret på hovedbanerne i løbet af 90'erne efter at man i 80'erne havde lavet forsøg og skrevet kontrakt med Siemens indgået i løbet af 87 og 88. Men hvornår fik de forskellige hovedstrækninger aktivt ATC?

mvh
Niels Kristiansen

ATC - hvornår

af John, 5/9 2020, 22:39 (1300 dage siden) @ nk

Ro-Kø 1992
Kh-Ro 1993
Ng-Fa 1993
Fa-Ar 1993
Sng-Tl 1993
Kh-Hg 1994
Rg-Vo 1994
Vo-Rf 1995
Tl-Es 1995
Lk-Pa 1995
Ar-Rd 1997
Kø-Ng 1997
Rd-Hb 1998
Ro-Hk 1998

ATC - hvornår

af Poul Andersen, 6/9 2020, 07:44 (1300 dage siden) @ John

Tl-Es 1995, men ikke på Esbjerg station, hvor der først blev etableret ATC i 2010, efter den store sporombygning.

Mvh.
Poul.

ATC - hvornår

af nk, 6/9 2020, 13:42 (1300 dage siden) @ John

Tusind tak - det var lige sådan en oversigt jeg håbede på

mvh
Niels Kristiansen

ATC - hvornår. Befintligt Siemens system?

af bengt, 6/9 2020, 07:41 (1300 dage siden) @ nk

Var Siemens ATC ett befintligt system eller togs det fram enligt specifikationer från DSB?

ATC - hvornår. Befintligt Siemens system?

af Togsøn, 6/9 2020, 10:34 (1300 dage siden) @ bengt

Hej Bengt.

Ja det er efter specifikationer af DSB, men Siemens ejer systemet, tåbeligt.

Det gjorde at selskaber som CFL Cargo, måtte betale millioner til Siemens for at kunne få ATC på nogle maskiner, DSB burde have ejerskabet, eller nu BaneDanmark, så de kunne leje systemet til de selskaber som kører på danske skinner.

Ertms, er også et privat system, som prisen er uforholdsmæssig høj på, da både udgifter til firmaet samt aktionærerne skal have et kæmpe afkast, så vi står der igen !

Måske et Politisk ønske så vi kan få mere bustrafik, på en bus findes et sikkerhedssystem, chaufføreren !!

Som sædvanligt skyder vi os selv i foden !!

Hilsen Erling.

ATC - hvornår. Befintligt Siemens system?

af steenth, 7/9 2020, 01:25 (1299 dage siden) @ bengt

Var Siemens ATC ett befintligt system eller togs det fram enligt specifikationer från DSB?

Det er en videreudvikling af Siemens ZUB system, hvor det danske udgave ZUB 123 som bygger videre på den schweizisk udgave ZUB 121. Det blev udbygget med mere udbygget funktionsniveau, som er på højde med det svenske ATC, med mere udbygget førerrumssignal og linjeledere for at få højere kapacitet.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak