Billedet fra Gb spor 47 kunne godt være september 1965. S-maskinerne kunne være 728, 729 og 738, F-maskinerne i forbindelse med levering af MH 401-420. De hensatte E-maskiner har så stået indendørs og det var 979, 980, 981, 985, 991, 993, 994 og 996. E 991, 994 og 996 var hensat efter S-revision. Gedser var på det tidspunkt også fyldt godt op med hensatte E-maskiner.
721, 724 og 734 blev flyttet til Sorø 16/3 1962 sammen med 928. I slutningen af marts 62 skulle der så være 928, 828, 721, 724 og 734 i Sorø. Den 11/5 kom 916 og 919 også til Sorø. 916, 919 og 928 blev alle udrangeret 2/5 1962. 909 holdt lidt længere ud, men blev hensat i Korsør 14/1 1963 og så var der kun 913 og 917 tilbage.
Jeg var vist lidt hurtig da jeg skrev at S-maskine hensættelser først begyndte sidst i 1961. Faktisk gennem hele 1961 blev S-maskiner hensat. Det var 726 3/1 61, 727 28/2, 731 19/4, 725, 728 og 733 3/7, 721 2/8, 736 4/8 efter S-revision, 724 12/9 og 734 19/10.
I den sidste tid inden MX overtog det meste af trafikken fra S-maskinerne kørte 8 S-maskiner med den dårligste fyrkassekarakter 3, men de skulle jo kun lige holde til MX kunne tage over.
Den 29/8 1961 blev MX 1021 leveret, så man var færdig med levering til 1. distrikt. Iflg. Gregersen var situationen 31/8 1961 at MX 1001 og 1004-18 var i tur fra Gb med 1003, 1019 og 1020 i reserve. Af S-maskiner var 722, 730 og 737 i tur, og under "begrebet" lørdag-søndag-mandagsmaskiner kørte 723, 724, 729 og 734.
Tre S-maskiner fik en sen S-revision det var 736, 737 og 740.
736 udgik 4/8-61 med kedel 1725 og ny fyrkasse og blev straks hensat og først taget i brug 17/5 1963 som så blev den nye S-revisions dato. 736 skulle så i fremtiden S-revideres igen 17/5 1970.
Wienecke roste altid S 736 som en god og økonomisk maskine. 737 fik S-rev 28/9 1960 og udgik med kedel 1726. S 740 fik S-rev 1/7 1960 og udgik men reservekedel 1733 og ny fyrkasse.
M v h
Georg