HHGB SM 4
Ifølge databasen blev HHGB SM 4 ophugget i 1982, men her er et billede, som fotografen bestemt mener, er optaget i februar 1984. Hvad er rigtigt?
--
af Tommy Nilsson , Ringsted, 2/8 2024, 11:18 (97 dage siden)
Ifølge databasen blev HHGB SM 4 ophugget i 1982, men her er et billede, som fotografen bestemt mener, er optaget i februar 1984. Hvad er rigtigt?
--
af Morten Flindt Larsen, København K, 2/8 2024, 11:23 (97 dage siden) @ Tommy Nilsson
Ifølge databasen blev HHGB SM 4 ophugget i 1982, men her er et billede, som fotografen bestemt mener, er optaget i februar 1984. Hvad er rigtigt?
Ophugninger kunne ofte strække sig over flere år, så mon ikke det i databasen anførte år er det år, hvor ekvipagen er solgt til ophugning.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
af TorstenVig, 2/8 2024, 19:51 (97 dage siden) @ Morten Flindt Larsen
Jeg har billede af den på Lygten st. d. 22 april 1983 i delvis ophugget tilstand.
af Morten Flindt Larsen, København K, 2/8 2024, 20:36 (97 dage siden) @ TorstenVig
Jeg har billede af den på Lygten st. d. 22 april 1983 i delvis ophugget tilstand.
Det har jeg også. Der stod vist også en LNJ bivogn.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
af Jens H. Bondesen, 3/8 2024, 15:29 (96 dage siden) @ Morten Flindt Larsen
Jeg har billede af den på Lygten st. d. 22 april 1983 i delvis ophugget tilstand.
Det har jeg også. Der stod vist også en LNJ bivogn.
Hvis der stod en tidligere LNJ bivogn på København L (Nøl) i 1983, har den været gulmalet og tilhørt DSB.
Til gengæld stod LNJ SM 13 i træremisen. Den var på daværende tidspunkt malet i samme røde farve som LNJ’s Y-tog, der jo ikke havde den normale Y-togsfarve.
--
Venlig hilsen
Jens H B
af Morten Flindt Larsen, København K, 3/8 2024, 17:18 (96 dage siden) @ Jens H. Bondesen
Jeg har billede af den på Lygten st. d. 22 april 1983 i delvis ophugget tilstand.
Det har jeg også. Der stod vist også en LNJ bivogn.
Hvis der stod en tidligere LNJ bivogn på København L (Nøl) i 1983, har den været gulmalet og tilhørt DSB.
Til gengæld stod LNJ SM 13 i træremisen. Den var på daværende tidspunkt malet i samme røde farve som LNJ’s Y-tog, der jo ikke havde den normale Y-togsfarve.
Hmmm, jeg husker noget sølvfarvet, synes jeg, men det kan have været nogle år tidligere. Får se, når jeg engang får scannet mine negativer.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
af K564, 3/8 2024, 19:16 (96 dage siden) @ Morten Flindt Larsen
Hej
Der stod en OHJ Sp på Lygten i en periode.
OHJ Sp 225 København L november 1980 (kh)
Hilsner Keld
af Morten Flindt Larsen, København K, 3/8 2024, 19:19 (96 dage siden) @ K564
Hej Keld,
Det må være den, jeg kan huske. Den farvesammensætning smager jo lidt af både fugl og fisk. Tak.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
af Jens H. Bondesen, 3/8 2024, 15:17 (96 dage siden) @ Tommy Nilsson
Ifølge databasen blev HHGB SM 4 ophugget i 1982, men her er et billede, som fotografen bestemt mener, er optaget i februar 1984. Hvad er rigtigt?
HHGB SM 4 donerede først (1982) sit toilet til LNJ SM 13 (uden toilet 1952-1982).
I 1983 blev der skåret hul i front og tag for at udtage motoren til brug i LNJ SM 13, der var anslået at have kørt over 1.000.000 km.
Sæder og andre dele udtaget undervejs.
Senere doneredes yderligere dele til bl.a. nogle tidligere skinnebusser som DSB havde omdannet til mandskabsvogne for sporværktøjsdepotets maskiner.
HHGB SM 4 blev først skrottet helt i 1984 eller måske 1985.
--
Venlig hilsen
Jens H B
af Tommy Nilsson , Ringsted, 4/8 2024, 12:25 (95 dage siden) @ Jens H. Bondesen
HHGB SM 4 donerede først (1982) sit toilet til LNJ SM 13 (uden toilet 1952-1982).
I 1983 blev der skåret hul i front og tag for at udtage motoren til brug i LNJ SM 13, der var anslået at have kørt over 1.000.000 km.
Sæder og andre dele udtaget undervejs.
Senere doneredes yderligere dele til bl.a. nogle tidligere skinnebusser som DSB havde omdannet til mandskabsvogne for sporværktøjsdepotets maskiner.
HHGB SM 4 blev først skrottet helt i 1984 eller måske 1985.
Tak, så retter jeg databasen til "Ophugget 1984/85 på København L".
--