Bygget af Lauenstein 1864. Oml. 1893 fra DSB/S Ib 827. 1902 til Rådighed for Telegraftjenesten. Ombygget 1911 til Telegrafvogn 4.

Akselafstand:
3,96 m.
Længde:
7,33 m.
Bundflade:
14,2 m²
 
   
Tara:
7,2 tons
Last:
10 tons
 
   
 
   
Knutzens personvogne
Knutzens personvogne
Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.



 Læs artiklen 
3 advokat tilbud
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB IF 4477






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen