DSB/JF vogne 1883 - 1893

JFJ litra AE (II)

JFJ litra AE (II)
(Retur til JFJ oversigt)
4 kupeer. Vakuumbremseledning. Gavlstige. 3 gaslygter. 6 pladser på 1. kl. 24 pladser på 2. kl.

Længde:
9 m.
Akselafstand:
4,2 m.
Taravægt:
9,3 tons
Antal:
16 stk.

Tegning Litra Fabrikat År Noter
JFJ 105AE 105Breslau1876Omlitreret 1883 fra JFJ A 46. Omlitreret 1893 til DSB AE 246.
JFJ 106AE 106Breslau1876Omlitreret 1883 fra JFJ A 47. Omlitreret 1893 til DSB AE 247.
JFJ 107AE 107Breslau1876Omlitreret 1883 fra JFJ A 48. Omlitreret 1893 til DSB AE 248.
JFJ 108AE 108Breslau1876Omlitreret 1883 fra JFJ A 49. Omlitreret 1893 til DSB AE 249.
JFJ 109AE 109Breslau1876Omlitreret 1883 fra JFJ A 50. Omlitreret 1893 til DSB AE 250.
JFJ 110AE 110Breslau1877Omlitreret 1883 fra JFJ A 51. Omlitreret 1893 til DSB AE 251.
JFJ 111AE 111Breslau1877Omlitreret 1883 fra JFJ A 52. Omlitreret 1893 til DSB AE 252.
JFJ 112AE 112Breslau1877Omlitreret 1883 fra JFJ A 53. Omlitreret 1893 til DSB AE 253.
JFJ 113AE 113Breslau1877Omlitreret 1883 fra JFJ A 54. Omlitreret 1893 til DSB AE 254.
JFJ 114AE 114Breslau1877Omlitreret 1883 fra JFJ A 55. Omlitreret 1893 til DSB AE 255.
JFJ 115AE 115Wagenbau1877Omlitreret 1883 fra JFJ A 56. Omlitreret 1893 til DSB AE 256.
JFJ 116AE 116Wagenbau1877Omlitreret 1883 fra JFJ A 57. Dampvarmeledning fra 1891. Omlitreret 1893 til DSB AE 257.
JFJ 326AE 326Scandia1876Omlitreret 1883 fra JFJ A 58. Omlitreret 1893 til DSB AE 258.
JFJ 327AE 327Scandia1876Omlitreret 1883 fra JFJ A 59. Omlitreret 1893 til DSB AE 259.
JFJ 328AE 328Scandia1877Omlitreret 1883 fra JFJ A 60. Omlitreret 1893 til DSB AE 260.
JFJ 329AE 329Scandia1877Omlitreret 1883 fra JFJ A 61. Omlitreret 1893 til DSB AE 261.

Jernbanebøger

Med tog gennem Europa

Med tog gennem Europa. Pris 180 kr.

Læs mere

Kulturbaner
Kulturbaner

Jernbaner blev i forrige århundredes begyndelse anvendt som egnsudviklingsstøtte til udkantsdanmark. Lars Christensen fortæller i denne artikel om begrebet kulturbaner med eksempler fra bl.a. Grindsted og Alhedebanen på den jyske alhede.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak