Motorvogn. Bar i den ene motorvogn, rejsegodsrum i den anden. 16 pladser i bar. Senere 56 pladser i alt. 2 Frichs dieselmotorer. Trykluftbremse. Skruebremse. Elektromagnetisk skinnebremse. Dynamo 65 volt til togbelysning. Varmtvandsanlæg (opvarmning ved koksfyring). Last i rejsegodsrum 1,7 tons. Pladsnumre. Wc.
Bygget af A/S Frichs Maskinfabrik og Kedelsmedie, Århus, Danmark i 1937. Byggenummer 266.
Omlitreret 1941 fra MB 11. Udrangeret 1973. Afbrændt 6/11-73 på Gb.
Effekt:
500 hk. 

Længde:
21 m.

Vægt:
50 tons

Hastighed:
120 km/h

Indretning:
Midtgang 

Pladser 1. kl.:
0 

Pladser 2. kl:
40 

:





Jernbanelinks
Baner omkring Aalborg
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanekilder.dk
Lollandsbanen privat
MY 1 2 87
Nordisk Jernbane-Klub
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Rystevogn.dk
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Togbilleder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanekilder.dk
Lollandsbanen privat
MY 1 2 87
Nordisk Jernbane-Klub
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Rystevogn.dk
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Togbilleder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen