Göteborg lok
Göteborg lok blev bygget af Orenstein i 1911. Byggenummer 4747.
900 mm B-koblet damplokomotiv leveret til Göteborgs Stads Gatukontor, Rösered. Kedeltryk 12 atm.
1942: Solgt til Myrén & Co, ombygget fra 1.200 mm til 900 mm og videresolgt til entreprenørfirmaet Manniche & Hartmann. I drift på Kastrup flyveplads
1943: Solgt til entreprenør C. Carlsen, Randers
1948: Solgt til Stålvalseværket, Frederiksværk. I drift 1948-53
1956: Ophugget
Link til Orenstein & Koppel, Berlin-Drewitz, Tyskland
Ingeniøren
Rederi bruger milliarder på nye skibspropeller: Skal spare massivt på CO2-udledning
Trods problem-perroner: Region vil have batteritog
Kæmpe EU-studie: Plugin-hybrider udleder 3,5 gange mere CO2 end lovet
Tesla planlægger at fyre 10 procent af alle medarbejdere
Kinesisk elbil får semi-faststofbatterier og 1.000 km rækkevidde