2 I kl. kupe. 3 II kl. kupeer. Sæderne i samtlige kupeer er således indrettet, at de ved udtrækning danner sovepladser. Vakuumledning. Vakuumbremse (1910). Olielamper. Elektrisk belysning (1910). Dampvarmeapparater.

Bygget af Skabo 1886. Overtaget 1893 fra GJ CA 2. Ombygget 1911 af Scandia til Ambulancevogn 1.

Længde:
10,6 m.
Indretning:
Kupévogn
Pladser 1. kl.:
12
Egenvægt:
12,5 tons
Akselafstand:
5 m.
Kupeer:
5
Pladser 2. kl.:
24
Antal:
3 stk.
 
   
Beklædning:
 
Pladser 3. kl.:
 
 
   
Hectorrail
Hornbækbanen 1906 - 1916 - 1966
Hornbækbanen 1906 - 1916 - 1966
Dette hæfte på 66 sider om Hornbækbanen blev i 1966 udgivet af Jernbanehistorisk Selskab som en hyldest til banens 50 hhv. 60 års jubilæum. Det er skrevet af Arne Gregersen i samarbejde med Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB AF 274






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen