Vakuumbremse. Olielamper. Elektrisk belysning fra 1897. Skydevinduer fra 1906/08. Overgangsbroer monteret 1914/19. Skruebremse monteret 1917/19.

Bygget af Scandia 1880. Olielamper fjernet 1914. Overgangsbroer senest 1917. Udrangeret 1936. Ombygget 1936 af Cvk Kh til Telegrafvogn 2. Solgt før 1965 til DJK. Klampenborg 1965. Foræret 1988 til SFvJ. Senere til Jernbanemuseet. Odense 2007. I drift 2007.

Oml. 1893 fra: DSB/S Cc 322.
Længde:
10,19 m.
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
 
Egenvægt:
10,1 tons
Akselafstand:
4,87 m.
Kupeer:
1
Pladser 2. kl.:
 
Antal:
45 stk.
 
   
Beklædning:
 
Pladser 3. kl.:
40
Knutzens personvogne
Knutzens personvogne
Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.



 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB CE 1315






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen