DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
DSB CP 3257
(Retur til oversigt)Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Pintsch, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch eller system Weilbach & Cohn. Toilet. Togførerkupé.
Bygget af Scandia 1915. Ombygget 1953 af Cvk Ar fra CM 2221. I drift 8/5-53. Udrangeret 23/8-72.
Længde:
17,81 m.
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
30,8 tons
Bogietapafs.:
11,6 m.
Kupeer:
2
Pladser 2. kl.:
74
Antal:
144 stk.
DSB trafikinformation
Ændrede tider i weekender med EuroCity mellem København H og Hamburg Hbf
Nætter med ændrede tider på to sene regionaltog fra Odense mod Fredericia
Aftener med ændrede tider på tog fra Helsingør mod København H/Næstved
Aftener, nætter og tidlige morgener med ændringer mellem Cph Lufthavn og Aarhus H/Aalborg
Gastoget
Under 2. Verdenskrig kørte flere motorvogne og -lokomotiver fra både DSB og privatbanerne på naturgas. Denne artikel om DSBs forsøg med naturgasdrift stammer fra Vingehjulet nr. 2/1946 og er skrevet af Trafikassistent K. F. Fauerschou, Struer.
Læs mere