DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
DSB CO 2536
(Retur til oversigt)Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Rosenberg, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning. Højtryksvarmeapparater. Toilet.
Bygget af Scandia 1910. Trykluftbremse fra 1942. Ombygget 1946 af Cvk Ar til CP 2836.
Oml. 1941 fra: DSB CL 10218.
Længde:
19,4 m.
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
33 tons
Bogietapafs.:
13 m.
Kupeer:
2
Pladser 2. kl.:
83
Antal:
14 stk.
Akselafstand:
2,5 m.
Beklædning:
Træ
Hastighed:
100 km/h
Ingeniøren
Rederi bruger milliarder på nye skibspropeller: Skal spare massivt på CO2-udledning
Trods problem-perroner: Region vil have batteritog
Kæmpe EU-studie: Plugin-hybrider udleder 3,5 gange mere CO2 end lovet
Tesla planlægger at fyre 10 procent af alle medarbejdere
Kinesisk elbil får semi-faststofbatterier og 1.000 km rækkevidde
Norske lokomotiver
Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.
Læs mere