2 II kl. kupeer. 2 III kl. kupeer. Bremsekupe der kan benyttes som III kl. kupe for 5 personer. 2 toiletter. Dampvarmeapparater. Vakuumbremse. Skruebremse. Elektrisk belysning. Olielamper.

Bygget af Scandia 1898. 1 III kl.kupe omdannet til akkumulatorrum. Dobbeltbatteri fra 1921. Omdannet 1934/36 til CG 549.

Længde:
9,86 m.
Indretning:
Kupévogn
Pladser 1. kl.:
 
Egenvægt:
12,5 tons
Akselafstand:
4,7 m.
Kupeer:
4
Pladser 2. kl.:
14
Antal:
62 stk.
 
   
Beklædning:
 
Pladser 3. kl.:
20
Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver
Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB BF 549






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen