2 II kl. kupeer. 2 III kl. kupeer. Bremsekupe der kan benyttes som III kl. kupe for 5 personer. 2 toiletter. Dampvarmeapparater. Vakuumbremse. Skruebremse. Elektrisk belysning. Olielamper.

Bygget af Scandia 1891. 1 III kl.kupe omdannet til akkumulatorrum. Omdannet 1933/36 til CG 524.

Oml. 1893 fra: DSB/S Bc 176.
Længde:
9,86 m.
Indretning:
Kupévogn
Pladser 1. kl.:
 
Egenvægt:
12,5 tons
Akselafstand:
4,7 m.
Kupeer:
4
Pladser 2. kl.:
14
Antal:
62 stk.
 
   
Beklædning:
 
Pladser 3. kl.:
20
SB T 1
Vigerslevulykken
Vigerslevulykken
Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB BF 524






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen