DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
DSB CB 1032
(Retur til oversigt)Dampopvarmning. Vacuumledning. Olielamper. Alle vogne havde elektriske lamper i 1914.
Bygget af Midland 1868. Udrangeret 1898/1902.
Oml. 1893 fra: DSB/JF C 1032.
Længde:
8,55 m.
Indretning:
Kupévogn
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
8,6 tons
Akselafstand:
3,96 m.
Kupeer:
5
Pladser 2. kl.:
Antal:
86 stk.
Ingeniøren
Rederi bruger milliarder på nye skibspropeller: Skal spare massivt på CO2-udledning
Trods problem-perroner: Region vil have batteritog
Kæmpe EU-studie: Plugin-hybrider udleder 3,5 gange mere CO2 end lovet
Tesla planlægger at fyre 10 procent af alle medarbejdere
Kinesisk elbil får semi-faststofbatterier og 1.000 km rækkevidde
Motordriftens indførelse ved DSB
I Vingehjulet 1951 nr. 2 har vi fundet denne artikel, der beskriver nogle af de genvordigheder, DSB havde med den første motorvogn ´Hønen´ i 1923 til MR-vognene der blev bygget af A/S Frichs og A/S Scandia i fællesskab.
Læs mere