DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
DSB CA 170
(Retur til oversigt)Dampopvarmning. Fra før 1928: højtryksvarmeapparater. Vakuumbremse. Elektrisk belysning. Olielamper.
Bygget af Lauenstein 1870. Omlitreret 1904 fra AE 170. Elektrisk belysning fra 1908. Olielamper fjernet 1913. Skruebremse i den ene endekupe fra 1917. Udrangeret 1931.
Længde:
8,84 m.
Indretning:
Kupévogn
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
11 tons
Akselafstand:
4,42 m.
Kupeer:
4
Pladser 2. kl.:
Antal:
43 stk.
Beklædning:
Pladser 3. kl.:
40
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Ingeniøren
I nat viser Tesla en helt ny robottaxi
Ikke for landkrabber: 'Miss Piggy' fløj direkte ind i orkanen Milton
Analyse: Derfor kan statsministerens grønne flyrute ikke komme i luften
Spørg Fagfolket: Hvor varmt bliver et ballistisk missil?
Budgetskred på en milliard: Vejdirektoratet vil spare på naturhensyn for at få råd til motorvej