Bivogn til motorvogn. Koksfyret varmtvandsanlæg. Dynamo system Pintsch 24 Volt til vognens egenbelysning. Wc. Lædersofaer. Gavlvinduer.

Bygget af Scandia 1927. Ombygget 1962 af Cvk Ar til Specialvogn 726. Solgt 19xx til ØSJK. Køge 2000-11.

Oml. 1941 fra: DSB FC 12109.
Længde:
13,49 m.
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
 
Egenvægt:
13,4 tons
Akselafstand:
8,14 m.
Kupeer:
2
Pladser 2. kl.:
58
Antal:
10 stk.
 
   
Beklædning:
Træ
Hastighed:
80 km/h
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
Den 15. maj 1943 skrev Maskinchefen ved DSB - Civilingeniør Hedegaard Christensen - denne artikel om statsbanernes nye motorvogn litra MK til bladet Ingeniøren. Det første togsæt af litra Mk-FK blev leveret fra Frichs og Scandia samme år.
 Læs artiklen 
3 flyttefirma tilbud
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB FC 4759






Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen