DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Bivogn til motorvogn. Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Rosenberg, spænding 12 volt, til vognens egenbelysning. Koksfyret varmtvandsanlæg. Brummerledning fra 1943. Bemærkning: "Skal i almindelige tog kobles bagerst i toget, da de ikke har gennemgående trækstang". Ændret 1947 til: "Efter disse vogne maa højest tilkobles vogne med en samlet vognvægt paa 35 tons, da de ikke har gennemgaaende trækstænger".
Bygget af Scandia 1928. Udlejet forår 1942 til NPMB. Udrangeret 1956.
Oml. 1941 fra: DSB FD 12038.
Længde:
11,06 m.

Indretning:
Midtgang 

Pladser 1. kl.:

Taravægt:
10,4 tons

Akselafstand:
6 m.

Kupeer:
1 

Pladser 2. kl.:
50 

Antal:
11 stk.

Ingeniøren
Blogindlæg: Dansk startup vil transportere CO2 i skibscontainere
Hele verden køber flere elbiler: Kina spiller en afgørende rolle
Hård kritik af minister efter afsløring: Har syltet sundhedsskadelig trafikstøj i to år
Blogindlæg: De små elbiler kommer: Gul charmetrold har taget bilverdenen med storm
Elektriske trailere skal sætte skub i grøn omstilling af den tunge transport
