S-tog styrevogn. Trykluftbremse. Skruebremse. Bogietapafstand 13,5 m. Bogieakselafstand 2,5 m. Elektrisk belysning, spænding 65 volt, fra litra MM. Nødbelysningsbatteri, spænding 24 volt. Elektriske varmeapparater.

Bygget af Vognfabrikken Scandia, Randers, Danmark i 1952. Byggenummer 20730.
Udrangeret 1973. Ophugget 1973 i Jebjerg.

Længde:
20,2 m.
Vægt:
26 tons
Effekt:
-
Hastighed:
90 km/h
Byggenr.:
20.730
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
0
Pladser 2. kl:
60

Danske privatbaner

Læs historien om:
Hjørring - Løkken - Åbybro
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
I perioden 1995-98 blev DSB´s MR-tog renoveret af Partner für Fahrzeug-Ausstattung (PFA) beliggende i Weiden i det nordøstlige Bayern i Tyskland. Værkmester i DSB Hans Werner Hansen fortæller her historien om sine to år i Bayern.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB FS 966 blev bygget af Scandia i 1952






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen