S-tog motorvogn. 1. levering. 4 banemotorer á 120 kW (163 hk). Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, spænding 65 volt, til belysning og styrestrøm til halvtog. Nødbelysningsbatteri, spænding 24 volt. Elektriske varmeapparater (1.500 V.). Elektriske slutsignaler. Vandkloset. Efter ombygning kun 61 pladser.

Bygget af A/S Frichs Maskinfabrik og Kedelsmedie, Århus, Danmark i 1933. Byggenummer 164.
Nummer 507 indtil 1941. Toilet fjernet 1936/37. Ombygget 1943 med bredere indgangsperroner. Hensat 1969 i Kødbyen. Udrangeret 1970. 1970 til Langå. Ophugget 1972 i Jebjerg.

Længde:
20,2 m.
Vægt:
51 tons
Effekt:
4x120 kW
Hastighed:
90 km/h
Byggenr.:
164
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
0
Pladser 2. kl:
76
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB MM 707 blev bygget af Frichs i 1933






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen