S-tog motorvogn. 1. levering. 4 banemotorer á 120 kW (163 hk). Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, spænding 65 volt, til belysning og styrestrøm til halvtog. Nødbelysningsbatteri, spænding 24 volt. Elektriske varmeapparater (1.500 V.). Elektriske slutsignaler. Vandkloset. Efter ombygning kun 61 pladser.

Bygget af A/S Frichs Maskinfabrik og Kedelsmedie, Århus, Danmark i 1933. Byggenummer 173.
Nummer 516 indtil 1941. Toilet fjernet 1936/37. Ombygget 1946 med bredere indgangsperroner. Hensat 1970 i Sorø. Udrangeret 1971. Ophugget 1971 i Jebjerg.

Længde:
20,2 m.
Vægt:
51 tons
Effekt:
4x120 kW
Hastighed:
90 km/h
Byggenr.:
173
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
0
Pladser 2. kl:
76

Rangerlokomotiv litra ML
Rangerlokomotiv litra ML
I Jernbanebladet 1967 nr. 3 har vi fundet denne artikel om en ener på de danske skinner: rangerlokomotivet DSB ML 6, der blev bygget i foråret 1945 på Derby Works, som var de Britiske Statsbaners værksteder for det centrale distrikt.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB MM 716 blev bygget af Frichs i 1933






Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen