S-tog motorvogn. 1. levering. 4 banemotorer á 120 kW (163 hk). Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, spænding 65 volt, til belysning og styrestrøm til halvtog. Nødbelysningsbatteri, spænding 24 volt. Elektriske varmeapparater (1.500 V.). Elektriske slutsignaler. Vandkloset. Efter ombygning kun 61 pladser.

Bygget af A/S Frichs Maskinfabrik og Kedelsmedie, Århus, Danmark i 1933. Byggenummer 175.
Nummer 518 indtil 1941. Toilet fjernet 1936/37. Ombygget 1943 med bredere indgangsperroner. Udrangeret 1972 og overdraget til Jernbanemuseet. Næstved 1979. Gedser 1982-84. Tåstrup 1992-93. Odense 2009-18 (udstillet).

Længde:
20,2 m.
Vægt:
51 tons
Effekt:
4x120 kW
Hastighed:
90 km/h
Byggenr.:
175
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
0
Pladser 2. kl:
76

DSB MM 718

DSB MM 718

DSB MM 718

DSB MM 718

DSB MM 718
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB MM 718 blev bygget af Frichs i 1933






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen